Najlepsza ochrona przed korozją – sposoby ochrony sprzętu

  • Istnieje wiele metod ochrony sprzętu przed korozją, w tym cynkowanie ogniowe, kataforeza i malowanie proszkowe.
  • Dobór odpowiedniej ochrony przed korozją jest niezwykle istotny dla trwałości i niezawodności urządzeń do obsługi ładunków.
  • Cynkowanie ogniowe to skuteczne rozwiązanie, które chroni sprzęt przed korozją poprzez pokrycie go cienką warstwą cynku.
  • Kataforeza, znana również jako elektroforeza, tworzy ochronną powłokę na powierzchni sprzętu, zapewniającą skuteczną ochronę przed korozją.
  • Malowanie proszkowe to metoda, która nie tylko chroni sprzęt przed korozją, ale także daje wiele możliwości kolorystycznych.

Cynkowanie ogniowe – najlepsza ochrona przed korozją

Pokrycie cynkowe, jakie powstaje w wyniku ocynkowania ogniowego to wysoce skuteczna ochrona przed szkodliwym wpływem procesów korozyjnych elementów stalowych w urządzeniach do obsługi ładunków, tj. zabudowy skrzyniowe czy wywrotki.

Metoda cynkowania polega na pokryciu powierzchni sprzętu cienką warstwą cynku, co zapobiega kontaktowi elementów urządzenia z czynnikami atmosferycznymi. Cynkowanie ogniowe jest skutecznym rozwiązaniem, które znajduje zastosowanie zarówno w zabudowach skrzyniowych, jak i w innych elementach konstrukcyjnych urządzeń.

Końcowa powłoka cynkowa stanowi komponent warstwowy. Wszystkie warstwy są wyjątkowo mocne i razem tworzą silna barierę ochronną nie tracąc swoich właściwości nawet w przypadku miejscowego uszkodzenia. Zabezpieczenie antykorozyjne poprzez cynkowanie ogniowe ma szereg zalet tj. brak potrzeby konserwacji, wytrzymałość z wysoką odpornością na tarcie i uderzenia, jest korzystne cenowo oraz przyjazne dla środowiska.

Cynkowanie ogniowe – normy grubości

Cynkowanie ogniowe jest realizowane w oparciu o normatywne wymagania, aby uzyskana powłoka była solidna i wytrzymała. W procesie cynkowania ogniowego otrzymuje się powłoki o grubości średnio od 45 do 150 mikrometrów. Ta grubość wystarcza, aby chronić stal przed korozją przez całe dziesięciolecia. Średnia trwałość powłoki cynkowej wynosi 30-50 lat. Warto dodać, że powłoka cynkowa odporna jest także na potencjalne uszkodzenia mechaniczne.

Główne zalety cynkowania ogniowego:

  • brak potrzeby konserwacji,
  • wytrzymałość z wysoką odpornością na tarcie i uderzenia,
  • jest korzystne cenowo,
  • jest przyjazne dla środowiska.


Kataforeza – najlepsza ochrona przed korozją


Kataforeza, znana również jako malowanie elektroforetyczne, jest techniką stosowaną do ochrony maszyn i urządzeń przed korozją. Proces technologiczny kataforezy łączy obróbkę chemiczną z oddziaływaniem pola elektrycznego.


Powłoka kataforetyczna zapewnia wysoką odporność na korozję, co znacznie przedłuża żywotność urządzenia. Dzięki temu, maszyny i urządzenia są chronione przed uszkodzeniami, a co za tym idzie – kosztownymi naprawami. Technika kataforezy umożliwia równomierne pokrycie nawet trudno dostępnych miejsc.

Powłoka kataforetyczna może być aplikowana w różnych kolorach i wykończeniach, co pozwala dopasować wygląd urządzeń do indywidualnych preferencji. Ponadto, proces kataforezy jest przyjazny dla środowiska, ponieważ ogranicza użycie rozpuszczalników organicznych i innych szkodliwych substancji chemicznych.

Kataforeza – zastosowanie w urządzeniach do obsługi ładunków

Kataforeza jest szeroko stosowana w przemyśle do ochrony różnego rodzaju urządzeń, takich jak zabudowy skrzyniowe czy wywrotki, które są narażone na działanie czynników atmosferycznych, wilgotności, a także kontakt z różnymi substancjami chemicznymi. Poprzez zastosowanie kataforezy, metalowe elementy tych urządzeń są pokrywane wysokojakościową warstwą ochronną, która zabezpiecza je przed korozją na czas długotrwałej eksploatacji.

Główne zalety kataforezy:

  • przedłuża żywotność urządzenia,
  • umożliwia równomierne pokrycie,
  • nadaje urządzeniom estetyczny wygląd,
  • jest przyjazny dla środowiska.

Malowanie proszkowe – najlepsza ochrona przed korozją

Malowanie proszkowe jest metodą ochrony przed korozją, która polega na nanoszeniu farby w postaci proszku na powierzchnię maszyn i urządzeń. Proces malowania proszkowego polega utwardzeniu proszku poprzez podgrzanie do odpowiedniej temperatury, co powoduje, że staje się on trwałą powłoką ochronną.

Powłoka proszkowa zapewnia trwałą ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych i wilgoci, co znacznie zmniejsza ryzyko korozji i uszkodzeń mechanicznych maszyn i urządzeń. Ponadto, malowanie proszkowe jest również odporne na chemikalia, co zwiększa trwałość i wytrzymałość powłoki.

Farby proszkowe są dostępne w szerokiej gamie kolorów, co daje możliwość stworzenia estetycznego, spersonalizowanego wykończenia powierzchni. Powłoka proszkowa jest również bardziej odporna na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne w porównaniu do innych metod malowania.

W BM Automotive malowanie proszkowe stosujemy zwykle jako etap końcowy ochrony przed korozją urządzeń do obsługi ładunków, takich jak zabudowy skrzyniowe czy wywrotki.

Główne zalety malowania proszkowego:

  • odporne na chemikalia,
  • nadaje estetyczny wygląd,
  • zapewnia trwałość powłoki,
  • jest przyjazne dla środowiska.

Najlepsza ochrona przed korozją – sposoby ochrony sprzętu – podsumowanie

Istnieje wiele różnych rodzajów ochrony przed korozją, które mogą być stosowane w sprzętach do obsługi ładunków. Warto zwrócić uwagę na cynkowanie ogniowe, kataforezę oraz malowanie proszkowe, które są skutecznymi i popularnymi metodami ochrony. W zależności od indywidualnych potrzeb i wymagań, można wybrać odpowiednią metodę ochrony, zapewniającą nie tylko trwałość, ale również bezpieczeństwo naszego sprzętu.


W BM Automotive łączymy wszystkie trzy sposoby ochrony – standardową metodą ochrony jest cynkowanie ogniowe, a na życzenie już ocynkowaną stal traktujemy kataforezą oraz malujemy proszkowo w dowolnie wybranym kolorze farby RAL.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji na temat sposobów i metod ochrony sprzętu przed korozją, skontaktuj się z nami, a chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Masz pytania?

Skorzystaj z formularza kontaktowego poniżej lub wyślij email/zadzwoń

Zobacz inne wpisy

HDS projekt specjalny – pająk

Oto jeden z przykładów bardzo ciekawego wykorzystania żurawia Maxilift ML110S.3 w wersji H. Posadowiony został na lekkim podwoziu gąsienicowym. Do naszych zadań należało zaprojektowanie oraz wdrożenie rozwiązań zapewniających stateczność urządzenia

Czytaj więcej »
Call Now Button